Mayland Eurobuild 0402

Gala Eurobuidl Awards 2019

 

Według najemców najlepszym menedżerem w branży centrów handlowych okazał się zarządca i właściciel krakowskiego Centrum Serenada – Mayland Real Estate. Serenada otrzymała również tytuł najlepszego centrum handlowego – to kolejna nagroda przyznana głosami najemców. W imieniu firmy nagrody odebrał Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający i członek zarządu Mayland RE.

 

Mayland Real Estate – zarządca i właściciel Centrum Serenada – został wybrany głosami najemców najlepszym menedżerem centrum handlowego 2019 roku, a sama Serenada otrzymała tytuł najlepszego centrum handlowego. Jak ocenia Pan te nagrody?

 

Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający i członek zarządu Mayland Real Estate: Największym wyzwaniem dla branży centrów handlowych jest zaspokajanie wciąż ewoluujących potrzeb klientów. To rola najemców, naszych najbliższych partnerów. Nagrody przyznane przez nich to potwierdzenie, że sprostaliśmy wyzwaniu i daliśmy wspólnie klientom coś, czego oczekiwali. To jak nagroda na festiwalu filmowym. Dla każdego reżysera ma ona szczególną wartość i stanowi zobowiązanie do ciągłego zapewniania najwyższych standardów w branży. Swojej publiczności nie można przecież zawieść. Przyznanie nam dwóch nagród cieszy nas i motywuje podwójnie! Dziękuję w imieniu całej ekipy Mayland.

 

Nagrody Eurobuild Awards mają już 10-letnią historię. Co dla firmy Mayland oznacza wyróżnienie przyznane w tym konkursie?

 

Przede wszystkim chciałbym pogratulować pięknego jubileuszu. Nagrody Eurobuild Awards zawsze stanowiły dla środowiska ważne potwierdzenie osiąganych sukcesów i swego rodzaju certyfikat obecności w głównym nurcie branży. To takie nasze środowiskowe „Who is Who”. Historia tych nagród to jednocześnie najważniejsze kalendarium ewolucji rynku wielkich centrów handlowych w Polsce.

 

Co Pana zdaniem jest najważniejsze w pracy menedżera centrum handlowego?

 

To przede wszystkim umiejętność łączenia celów biznesowych najemców z potrzebami klientów i rynku lokalnego. To umiejętność kreowania spójnej i całościowej oferty. Niezbędna jest także zdolność adaptacji do szybko zmieniających się warunków biznesowego otoczenia i zmian na rynku lokalnym. Należy być spostrzegawczym i szybko wyciągać wnioski. Ważna jest również umiejętność budowania relacji z właścicielem centrum handlowego. Dobry menedżer to ktoś, kto świetnie odnajduje się zarówno w relacji B2B, jak i B2C. To dość wyjątkowa cecha.

 

Jakie są plany firmy Mayland na najbliższe miesiące?

 

Planujemy rozbudowę krakowskiej Serenady. Jednocześnie dostrzegamy rosnące znaczenie projektów wielofunkcyjnych. W Rzeszowie ruszyliśmy z pionierskim dla nas konceptem wykraczającym poza branżę handlową i już zakończyliśmy pierwszy etap inwestycji mieszkaniowej, która w późniejszym etapie wsparta będzie kompleksem handlowym. Intensywnie przygotowujemy się również do uruchomienia projektu wielofunkcyjnego – tym razem na warszawskim Czerniakowie.

 

Jak ocenia Pan rynek nieruchomości w roku 2019?

 

To nie był łatwy rok dla nieruchomości komercyjnych. Branża pełna jest sceptycznych głosów wobec perspektyw dla centrów handlowych. Sądzę jednak, że duże i dobre produkty – centra dominujące o ukształtowanej pozycji na rynku radzą sobie świetnie, czego przykładem jest wybudowane i zarządzane przez nas gdyńskie Centrum Riviera, które w minionym roku bliskie było osiągnięcia dziesięciomilionowego footfallu. Sytuacja na rynku mobilizuje nas również do pracy nad projektami wielofunkcyjnymi i do poszerzania oferty niehandlowej, co stwarza nowe szanse ekspansji.

 

Pełny tekst znajdziesz tutaj